سنگ نمک سفید

سنگ نمک، با نام علمی هالیت و فرمول شیمیایی کلرید سدیم یکی از سودمندترین و معروف‌ترین مواد معدنی است.
سنگ نمک که با نام هالیت نیز از آن یاد می‌شود، همان کانی سدیم کلراید (NaCl) است. با توجه به نوع ناخالصی‌هایی که در این کانی وجود دارد، انواع آن دارای رنگ‌های خاصی هستند: وجود آهن باعث پدید آمدن رگه‌های قرمز در سنگ نمک می‌شود، در حالی که بودن رگه‌های زرد و نارنجی در آن حاصل وجود منگنز است.
سنگ نمک در سه نوع خوراکی، تزئینی و صنعتی کاربرد دارد.
کاربردها و موارد مصرف سنگ نمک بسیار گسترده است. در ذیل به 4 کاربرد اصلی این ماده اشاره می‌کنیم:
1. سنگ نمک خوراکی
سنگ نمک در واقع شکل اولیه استخراج شده نمک است. این سنگ نمک پس از دانه‌بندی شدن و فراوری ممکن است برای مصارف خوراکی آماده و روانه بازار گردد.
2.سنگ نمک صنعتی
سنگ نمک علاوه بر مصارف خوراکی، در صنایع مختلف نیز کاربرد دارد. در واقع ادامه حیات صنایع بدون استفاده از این ماده معدنی باارزش غیرممکن است. از نمک صنعتی در موارد مختلفی نظیر دباغی پوست، اسیدسازی، تولید مواد بهداشتی و شوینده، تهیه خوراک دام و طیور، تولید شیشه، پلی استر، پلاستیک، محصولات رزین و … استفاده می‌شود.
3.خواص درمانی سنگ نمک
سنگ نمک، ماده‌ای با خواص درمانی اعجاب‌انگیز است که تمامی رمز و راز آن نیز در یون‌های منفی ساطع شده از آن نهفته است. این ذرات باردار کوچک تأثیری خارق‌العاده در افزایش جریان خون به مغز دارند که در نتیجه آن سطح هوشیاری و آگاهی فرد افزایش و کسالت و خواب‌آلودگی او کاهش می‌یابد. علاوه بر این، یون‌های منفی ساطع شده از سنگ نمک به دلیل توانایی جذب میکروب‌‌ها و آلودگی‌های موجود در هوا عامل مهمی در کاهش آلرژی افراد نیز محسوب می‌شود. ویژگی‌های منحصر به فرد درمانی سنگ نمک باعث شده تا استفاده از آن چه در اشکال تزئینی و دکوراتیو و چه به صورت طبیعی و دست‌ نخورده در اماکن مسکونی و کاری رواج فزاینده یابد.
4.استفاده از سنگ نمک در دکوراسیون
وجود ناخالصی‌های مختلف و شرایط تشکیل سنگ نمک، موجب شده است تا سنگ نمک با ظاهر و رنگ مختلف در طبیعت یافت شود. همین امر موجب شده تا از سنگ نمک برای تزئین منزل و محل کار نیز استفاده شود. محصولات مختلفی تزئینی نظیر چراغ خواب، دیوار نمکی، مجسمه نمکی و … به این منظور ساخته می‌شوند. مردم با خرید این محصولات هم به تزئین منزل یا محل کار خود می‌پردازند و هم از خواص درمانی سنگ نمک بهره می‌برند.

معرفی سنگ نمک درمانی و خوراکی

سنگ نمک سفید مخصوص سختی گیری ، خوراکی ، برش و صادراتی با خلوص بالای 5/98 % با مناسب ترین قیمت توسط شرکت نمک آذرخش کویر گرمسار عرضه می گردد.

نوعی سنگ نمک در طبیعت وجود دارد که برای درمان مناسب است ویژگی این نوع سنگ نمک باید به این صورت باشد که دارای کمترین ناخالصی مانند گچ ، آرسنیک ، جیوه و … باشد که بتوان از آن استفاده مستقیم نمود و این نوع سنگ نمک باید بدون فرآوری و پالایش باشد که برای استفاده انسان ها مناسب باشد تا منافع بسیاری داشته باشد .

سنگ نمک انواع مختلفی دارد اما به طور کلی سنگ نمک های درمانی و خوراکی دبه آن دسته از سنگ نمک هایی گفته می شود که خلوص آنها بالا 5/98 % باشد.

برای استفاده درمانی از سنگ نمک آن ها را به اشکال مختلف در می آورند که علاوه بر دفع انرژی منفی و نمک درمانی جلوه ای زیبا داشته باشد.

سنگ نمک مناسب درمانی به صورت یخی موجود می باشد که جز سنگ های کمیاب است و تنها در معادن گرمسار یافت می شود و مناسب برش و انواع نمک تزئینی می باشد.

 

کاربرد های مختلف سنگ نمک

سنگ نمک در صنعت کاربرد های فراوانی دارد که بخشی از آن را ذکر می کنیم:

خوراک دام ، سختی گیری ، احیای رزین و تصفیه ، تولید انواع نمک های تزئینی و برش ، تولید تخته گریل برای طبخ غذا ، استفاده در رستوران ها برای پخت برنج و…

این ها همگی از کاربرد های سنگ نمک یخی می باشند چرا که به دلیل نداشتن ناخالصی برای مصرف این موارد بهترین گزینه هستند .

برای مثال سنگ نمک سفیدی که برای سختی گیری استفاده می شود باید فاقد کلسیم و منیزیم باشد و همین طور مقدار قابل توجهی سدیم خالص داشته باشد که بتواند به راحتی رسوبات ایجاد شده را از بین ببرد.

 

سنگ نمک های تزئینی

سنگ نمک درمانی آذرخش کویر در تنوع مختلفی موجود می باشد و جلوه ای بسیار شیک و زیبا دارد که توجه بسیاری از افراد را به خود جلب کرده است برخی از این نمک های تزئینی را در پایین صفحه مشاهده می کنید همچنین برای اطلاع از قیمت ها و مشاوره د ر تلگرام یا واتساپ پیغام بگذارید یا با شماره های موبایل و ثابت مجموعه در تماس باشید

صادرات سنگ نمک

قبل از صادرات تولید کنندگان باید به این موارد توجه کنند که بسیار اهمیت دارد :

  1. محصول دارای کیفیت و سلامت بالا باشد
  2. بسته بندی مناسب و محکم جهت صادرات
  3. ارسال سریع و به موقع

 تولید کنندگان باید به صورت تخصصی و با دقت فراوان صادرات را انجام دهند زیرا این کار نیازمند دقت بالایی است و باید بارگیری و حمل کالا رعایت شود و دقیق انجام شود.

اگر بسته بندی درست و محکم نباشد به نمک آسیب وارد میشود و شامل خسارت های زیادی می شود برای مثال برای سنگ نمک نباید از کیسه های دست دو یا گرم پایین  استفاده نمود چرا که در هنگام جایجایی قطعا پاره می شود باید از کیسه های گرم بالا و محکم و چند لایه استفاده کرد.

مسئله مهم دیگر زمان تحویل کالا می باشد که برای خریدار اهمیت دارد چرا که تاخیر در ارسال باعث خسارت می شود پس باید سعی کرد با زمان بندی مناسب بار را ارسال نمود و با خریدار هماهنگ نمود.

صادرات و تحویل کالا می تواند به صورت FOB  یا همان (FREE ON BOARD ) و یا تحویل در محل کارخانه  یا بندر مورد نظر خریدار باشد.

در شرایط FOB  کلیه مسئولیت های حمل کالا بر عهده فروشنده می باشد. در حالت ایده آل FOB  فروشنده هزینه حمل و نقل را تا بند حمل یا دیگر مبدا های حمل و نقل می پردازد و خریدار هزینه حمل و نقل را تا انبار خود می پردازد.

مجموعه نمک آذرخش کویر تامین کننده انواع نمک و سنگ نمک با پایین ترین نرخ حمل و نقل صادرات را انجام می دهد.

تخته نمک گریل

سنگ نمک های برش خورده برای آشپزی و طبخ غذا بسیار طرفدار پیدا کحرده است و افراد زیادی مخصوصا کسانی که به دنبال غذای رژیمی و نخوردن نمک تصفیه شده هستند علاقه زیادی به طبخ غذا بر روی تخته گریل یا همان سنگ نمک برش خورده دارند.

این محصول در سایز های مختلفی طبق خواسته و سلیقه شما تولید می شود اما رایج ترین ابعاد تخته گریل 20*20 – 20*30 – 30*50 می باشد

این محصول را میتوانید به صورت تک و تعداد خریداری نمایید .

سنگ نمک سفید (3)
سنگ نمک سفید (2)
سنگ نمک سفید (1)
_

ارتباط باما
برای مشاوره رایگان باما در ارتباط باشید.

  • آدرس دفتر فروش : گرمسار خیابان شهید غلامی مجتمع تجاری البرز طبقه دو
  • امور مشتریان : ۰۲۳۳۴۲۳۷۳۳۵
  • شماره همراه : ۰۹۱۲۴۸۷۷۶۳۱
  • شماره همراه : ۰۹۱۹۹۶۶۶۳۴۱
  • شماره همراه : ۰۹۱۹۵۱۶۸۹۲۹
  • شماره همراه : ۰۹۲۲۰۶۱۹۸۹۹
  • تلگرام و واتساپ : ۰۹۱۲۴۸۷۷۶۳۱ - ۰۹۱۹۹۶6۶۳۴۱
  • ایمیل : azarakhshkavir.co@gmail.com